F1 2017 Sezonu: 2.Yarı ve Hamilton'un 4.Şampiyonluğu

Herkese merhabalar. 1 ay sonra yeniden karşınızdayım. F1 2017 sezonu maalesef geçen hafta gerçekten sıkıcı bir yarış ile son buldu. Abu Dhabi çok sıkıcı bir pist olduğundan yarışta Alonso- Massa mücadelesi ve Grosjean-Stroll mücadelesi dışında bir aksiyon yoktu. Sainz'in pit ekibinin azizliğine uğramasını da unutmamak lazım. Yarışı pole pozisyonundan başlayan Bottas kazandı, aynı zamanda en hızlı turu da atarak ilk kez hat-trick yaptı. Her fırsatta seneye şampiyonluk mücadelesi içinde olacağım diyor, ben pek sanmıyorum Hamilton gibi bir pilot varken yanında.

3.galibiyetini alan Bottas, sevmesem de 4.dünya şampiyonluğunu alan Hamilton, 2018 müstakbel şampiyonu Vettel sezonun son podyumuna çıkan isimlerdi.


Abu Dhabi GP hakkında uzun uzadıya yazı yazılabilecek bir yarış değildi maalesef, bu yüzden yazının başında kısaca özetledim. Benim bahsetmek istediğim asıl konu: Sezonun 2.yarısında neler oldu, Hamilton nasıl 4.kez şampiyonluğu almayı başardı?

Vettel aslında Macaristan yarışını kazanarak sezon arasına 14 puan farkla girmişti, fakat işler daha Belçika'da değişmeye başlamıştı. Vettel Hamilton'u geçmek için 2 kez net fırsat buldu, fakat gerek Mercedes arabasının mükemmelliyeti, gerek Hamilton'un pilotajı sonuçu geçemedi, 2.liğe razı oldu. Hamilton burada farkı 7 puana indirdi.

Belçika podyumu: Hamilton, Vettel ve Ricciardo.

İtalya normalde Ferrari'nin evidir, ve burada tifosiler (Ferrari taraftarları) daima en iyi şekilde destek verirler Ferrari pilotlarına. Fakat Monza hız odaklı bir pist olduğu için Mercedes çok daha avantajlıydı, sıralama turlarında sürprizler gördük yine de. Stroll 4. sırayı, Ocon ise 5.sırayı aldılar, fakat öndeki Red Bulların cezası sayesinde 2. ve 3. başladılar. Raikkonen ve Vettel 7. ve 8. olabildiler, Hamilton ise 69. kez pole pozisyonunu alıp rekor kırdı. Bunun da motivasyonuyla Hamilton ve Bottas ilk iki sırayı alıp duble yaptılar, Vettel 3. olabildi, geri kalanların en iyisi 6.lık ile Ocon oldu. Hamilton bu galibiyet ile 3 puan öne geçerek bu sezon ilk kez liderliğe oturdu.

 İtalya podyumu: Hamilton, Bottas ve Vettel

Singapur Ferrari'nin avantajlı olduğu bir pist olmuştu her zaman, Vettel'in de sevdiği bir pisttir aynı zamanda. Bunu pole pozisyonuyla taçlandırdı, Hamilton'da sıralama turlarında 5.olunca çoğu kişi Vettel'in kazanıp mücadeleyi yeniden alevlendirmesini bekliyordu. Fakat Singapur'da önceki yazılarımdan birinde bahsettiğim gibi start anında her şeyi değiştiren o malum kaza gerçekleşti ve bir anda Hamilton farkı 28 puana çıkardı.

Sürpriz Singapur podyumu: Hamilton, Ricciardo ve Bottas

Malezya yine Mercedeslerin nispeten yavaş kalabildiği bir pist, Vettel'in pole alması bekleniyordu. Fakat bu kez de Ferrari'nin azizliğine uğradı Vettel ve sıralama turlarına çıkamadı bile, böylece gridin en arkasına yerleşti. Hamilton Raikkonen'in 0,045 saniye önünde yine pole pozisyonu aldı, fakat Raikkonen'de Ferrari'nin azizliğine uğradı ve yarışa başlayamadı. Yarışı ise sürpriz bir şekilde Verstappen kazandı, Hamilton 2. oldu, Vettel ise mükemmel bir mücadele ortaya koyarak 4.oldu. Puan farkı yine de 34e çıkmıştı.

Malezya podyumu: 2.zaferini kazanan Verstappen, Hamilton ve Ricciardo

Sezonun en sıkıcı yarışlarından biri olan Japonya'da sorunlar yine Ferrari'nin peşindeydi. Sıralamalarda Vettel 2.oldu fakat aracındaki arıza nedeniyle 4.tur yarışı bırakmak zorunda kaldı.
Hamilton'da rahat bir galibiyet alarak puan farkını 4 yarış kala 59'a çıkardı, bu kapanması zor bir fark idi.

Japonya podyumu: Hamilton, Verstappen, Ricciardo

Bir sonraki yarış, Hamilton'un en iyi olduğu pistlerden olan, Amerika'daki COTA'da Hamilton belli şartlar gerçekleşirse şampiyonluk ilan edebilecek durumdaydı. Yarışa yine pole pozisyonundan başladı -onun için bu sezonun son pole pozisyonu olacaktı bu- fakat ilk virajda Vettel'e geçildi. Elbette Mercedes arabasının düzlükteki gücü sorgulanamaz, Hamilton'da uzun düzlükte DRS yardımı ile Vettel'i geçti ve yarış sonuna kadar liderliği bırakmadı. Fakat Vettel'de iyi bir yarış çıkardı ve 2.oldu. Raikkönen yarış sonuna kadar 3.gidiyordu, fakat son tur son virajlarda Verstappen'e geçildi. Fakat Verstappen kerbleri keserek avantaj kazanıp geçiş yaptığı için 5 saniye ceza aldı, Raikkönen'de hak ettiği podyumu aldı.

Amerika podyumu: Hamilton, Vettel ve 5 yarış sonra podyuma dönen Raikkönen

Sondan 3.yarış olan Meksika'ya geldiğimizde Hamilton epey avantajlıydı. Vettel 3.veya daha aşağı bir derecede bitirirse şampiyonluğunu ilan edecekti. Fakat kaderin cilvesi Vettel pist rekoru ile pole pozisyonunu aldı, Hamilton ise uzun bir süre sonra kendini 2.çizgide buldu. Kaderin bir diğer cilvesi de startta oldu, Verstappen'in agresifliği sonucu sendeleyen Vettel, Hamilton ile temas yaşayıp ön kanadını kırdı, Hamilton ise lastik patlattı. Gerisi de bir önceki yazımda anlattığım gibi. Hamilton Belçika'dan bu yana topladığı avantajı burada sonuna kadar değerlendirmeye devam etti ve 2 yarış kala 9.lukla da olsa şampiyonluğunu elde etti.

Meksika podyumu: Verstappen, Bottas, Raikkönen

Bu yazımda varmak istediğim noktalara gelirsek:

1- Hamilton sezonun ikinci yarısında neredeyse hiç hata yapmadan tüm performansı ile sürdü.

2- Hamilton'un hatasız sürüşüne rağmen şampiyon olmasında Ferrari'nin de payı vardı.

3- Vettel ve Ferrari, Mercedes dominasyonunun sonsuza kadar sürmeyeceğini bu sezon hissettirmeye başladılar.

4- Podyumlara bakarsak, hep aynı 6 ismin kendi aralarında podyumu paylaştığını görüyoruz. Sadece bu yazımda bahsetmediğim Azerbaycan GP'de Lance Stroll kargaşadan yararlanıp podyuma çıktı. Bu da ilk 3 takım ile diğer takımlar arasındaki uçurumu belli ediyor.


Yani anlayacağınız Hamilton şampiyonluğu hak etti, fakat bana kalırsa Vettel daha çok hak etmişti. Yine de zevkli bir sezon izledik, seneye Halo ile beraber yarış zevkimizin biraz içine edilecek de olsa daha rekabetçi bir Renault takımı, performansları daha da iyileşen Force India ve eski günlerine dönmesi olası olan McLaren ile 2018'de güzel bir sezon izleyeceğiz gibi duruyor.

Bir sonraki yazım yine F1 hakkında fakat ilginç bir yönü hakkında olacak. Muhtemelen 2 hafta içinde yazarım. Okuyan herkese teşekkürler, sonraki yazıda görüşmek üzere :D

Yorumlar