F1 2017 Sezonunun Genç Yetenekleri

F1 2017 sezonu artık yavaş yavaş sonlara doğru yaklaşıyor. LYS sınavım dolayısıyla Azerbaycan Grand Prix'ine kadar takip edemedim F1'i bu sezon. Fakat bir kısım tekrarları izledim ve bu sezona dair bir kaç noktaya değinmek istiyorum.

Benim dikkatimi ilk çeken olay yeni yarışçılar oldu. Gride tam 3 yeni isim çıktı ve bu 3 ismin tamamı gelecek vadediyor bana kalırsa. Bu isimlerden en istikrarlısı Force India yarışçısı Esteban Ocon oldu. Kendisi Lewis Hamilton ile birlikte hiç yarış dışı kalmamış iki isimden biri şu ana kadar, ve bir yarış harici bütün yarışlardan puan koparmayı da başardı. 56 puanla 8.sırada yer alıyor. Gelecekte Ferrari veya Mercedes gibi bir takımda yarışacağını hatta ve hatta dünya şampiyonluğu bile kazanabileceğini düşünüyorum şahsen.

İkinci isim Lance Stroll. Kendisi Kanadalı bir trilyonerin oğlu ve tek hayali F1 pilotu olmakmış küçüklüğünden biri. Gerek fena olmayan sürüşü gerek babasının finansal desteği sayesinde bu sene kendisine Bottas'dan boşalan Williams koltuğu verildi. Azerbaycan'da elde ettiği 3.lük ve Monza'da ilk çizgiden başlaması bu seneki başarıları. Kendisini Ocon kadar başarılı bulmasam da iyi işler çıkaracağını düşünüyorum gelecekte.

Üçüncü isim ise Stoffel Vandoorne. Geçen sene bir yarışta Alonso'nun yerine yarışıp McLaren'e o sezonki ilk puanını aldırmıştı. Bu sene Button'un emekli olması üzerine McLaren'in ikinci pilotluğuna yükseltildi. Maalesef Honda motorunun yetersizliği sebebiyle kendini fazla gösteremedi (ne kadar iyi bir yarışçı olduğunu bildiğimiz Alonso bile sadece 10 puan toplayabilmişken doğal bir şey aslında). Umarım diğer sezon McLaren-Renault ortaklığı kendini daha çok göstermesine vesile olur.

Bu sezon aynı zamanda Max Verstappen'in pek de iyi bir yarışçı olmadığını gördüğümüz sezon oldu bana kalırsa. Tamam, sıralama turlarında iyi performans çıkarıyor ve gerçekten hızlı bir sürücü, fakat tam bir kamikaze. Singapur'daki kazada suçun çoğunluğu Vettel'de olsa da Verstappen'de tam anlamıyla suçsuz sayılmaz ve buna rağmen Vettel'den özür beklediğini söylüyor. Ayrıca kendisi bu sezon 7 yarış bitirebildi sadece, takım arkadaşı Ricciardo'ya kıyasla gerçekten epey istikrarsız bir tablo. Ya kendisini biraz toparlamalı ya da yarış zevkimiz adına F1 dışında denemeli şansını.

Son günlerde yazmayı da epey özlediğimi farkettim, F1 hakkındaki düşüncelerimi toplu halde paylaşma fırsatı bulmamdan ötürü bu kez blog yazma girişimlerim yarıda sonlanmayacak gibi duruyor :D

Diğer yazımda görüşürüz, şimdilik kendinize iyi bakın!

Geleceğin dünya şampiyonu olacak favori pilotum, Esteban Ocon.

Yorumlar